مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 06:152021-12-14اجتماعي

شکارچی های غیربومی بلای جان دلیجه های رودبار


رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: هر ساله شکارچیان غیربومی برای شکار دلیجه های این شهرستان طمع می ورزند.

- علی فرهی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: دلیجه جز پرندگان حمایت شده ایران است و صید و شکار آن غیر مجاز بوده و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی با بیان اینکه حساسیت مردم این شهرستان نسبت به حفاظت از دلیجه های این شهرستان افزایش یافته است و حضور شکارچیان را به اداره محیط زیست گزارش می دهند، افزود: متاسفانه شکارچیان غیربومی هنگام مهاجرت عبوری دلیجه ها به رودبار می آیند و برای شکارشان کمین می کنند.

فرهی خاطرنشان کرد: این پرندگان پس از آموزش به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای فروش توسط شکارچیان متخلف برده می شوند و سود بسیار زیادی از فروش این پرندگان به جیب می زنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار تصریح کرد: شکارچیان برای شکار دلیجه های رودبار هزینه می کنند و گاهی نگهبان می گذارند تا آنها را از محل زیست این پرندگان آگاه کنند.

گاهی موارد نیز این شکارچیان متخلف افراد بومی را نیز وسوسه می کنند تا برایشان دلیجه شکار کنند که خوشبختانه با شکست مواجه می شوند.

وی در ادامه از کشف و ضبط بهله دلیجه از یک متخلف صید پرندگان شکاری در رودبار ، خبر داد و گفت: این شکارچی از استان شیراز برای شکار دلیجه به رودبار آمده بود و در یکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکارچی های غیربومی بلای جان دلیجه های رودبار

شکارچی های غیربومی بلای جان دلیجه های رودبار